Deze veiling is gesloten u kunt niet meer bieden op de kavel
KAVEL GEGEVENS
Start Datum | 16-06-2021 10:00 |
Sluitingstijd | 29-06-2021 21:07 |
Resterende Tijd | - |
VOORLOPIGE TOEWIJZING
De Defender is een vierwielaangedreven terreinauto van het Britse merk Land Rover. Het ontwerp is gebaseerd op de eerdere Land Rover Series 1, 2 en 3 en productie liep vanaf 1948. Ontwikkeld voor gebruik onder extreme omstandigheden, is de wagen uitgerust met een centraal differentieel dat vergrendeld kan worden voor optimale tractie in het terrein. De Defender heeft geen monocoque maar een body-op-chassis-opbouw waardoor alle onderdelen van de wagen makkelijk, en vaak ook met de hand, vervangen kunnen worden.
Na een productierun van 67 jaar, rolde in 2015 de laatste Defender van de band, welke hem officieel z'n plaats in de geschiedenisboeken als klassieker geeft.
Deze specifieke super-stoere Defender is knap uitgerust met tal van off-road geïnspireerde onderdelen; zoals een roofrack met jerrycanhouders & reservewiel, een liftkit met upgraded schokdempers en Maxxis 35" off-road banden. Daarnaast werd gekozen voor sport-kuipzetels in het interieur en een handig multifunctioneel en uitschuifbaar opbergvak. Een LED lightbar in de breedte van de wagen maakt het plaatje compleet.
Motorisch is dit terreinbeest uitgerust met Land Rover's 300 Tdi dieselmotor, welke goed is voor 111pk en 264 NM "go anywhere" koppel. Deze motor wordt als zeer betrouwbaar aanzien en tevens als de laatste Defender-motor welke in nood te repareren is "in the field" met basic DIY-gereedschap.
De wagen start & rijdt goed, en komt met alle nodige documenten. Bovendien fiscaal interessant, daar de wagen ingeschreven is als lichte vracht!
Na een productierun van 67 jaar, rolde in 2015 de laatste Defender van de band, welke hem officieel z'n plaats in de geschiedenisboeken als klassieker geeft.
Deze specifieke super-stoere Defender is knap uitgerust met tal van off-road geïnspireerde onderdelen; zoals een roofrack met jerrycanhouders & reservewiel, een liftkit met upgraded schokdempers en Maxxis 35" off-road banden. Daarnaast werd gekozen voor sport-kuipzetels in het interieur en een handig multifunctioneel en uitschuifbaar opbergvak. Een LED lightbar in de breedte van de wagen maakt het plaatje compleet.
Motorisch is dit terreinbeest uitgerust met Land Rover's 300 Tdi dieselmotor, welke goed is voor 111pk en 264 NM "go anywhere" koppel. Deze motor wordt als zeer betrouwbaar aanzien en tevens als de laatste Defender-motor welke in nood te repareren is "in the field" met basic DIY-gereedschap.
De wagen start & rijdt goed, en komt met alle nodige documenten. Bovendien fiscaal interessant, daar de wagen ingeschreven is als lichte vracht!