Deze veiling is gesloten u kunt niet meer bieden op de kavel
KAVEL GEGEVENS
Start Datum | 16-06-2021 10:00 |
Sluitingstijd | 29-06-2021 21:11 |
Resterende Tijd | - |
VOORLOPIGE TOEWIJZING
De 996 is een sportwagen geproduceerd door het Duitse Porsche. Het is de opvolger van de 993 en de eerste 911 met een watergekoelde zescilinder boxermotor. De Porsche 996 is de vijfde generatie in een doorontwikkeling van de oorspronkelijke 911. De waterkoeling zorgde voor een betere efficiëntie van de motor maar veranderde het karakteristieke uitlaatgeluid. Door de uitlaten aan te passen wisten de ingenieurs toch het typische Porsche geluid te reproduceren.
Een belangrijk gedeelte van het design van de 996 werd gedaan door Nederlander Harm Lagaay. Het design is anders ten opzichte van zijn voorganger, de ronde koplampen zijn vervangen voor ovale modellen. De "4S" en "Turbo" versies zijn aan de achterkant 6 cm breder dan de standaard Carrera versies. Ook het interieur werd vernieuwd, de vijf karakteristieke klokken werden niet meer op een rij geplaatst maar meer "in elkaar".
Behalve de "Carrera 2" werd in 1998 ook de "Carrera 4" vierwielaandrijver gelanceerd.
Vanaf modeljaar 2002 was er ook een "Targa" en een "4S"-versie beschikbaar. Tevens kreeg het interieur een update. Het nieuwe interieur is o.a. te herkennen aan een afsluitbaar handschoenenkastje in het dashboard. De tweede generatie vanaf 2002 zijn voorzien van de krachtigere 3.6 liter motor, welke het vermogen naar 320 pk brengt.
De 4S heeft dezelfde ophanging, remsysteem en de geliefde brede body als de Turbo, maar dan zonder de koelgaten in de achterschermen, de permanente achterspoiler en een praktischere voorspoiler met een uitsnijding onderaan in het midden. Deze 4S bevindt zich in mooie en correcte staat. De wagen is reeds gededouaneerd in België en komt met een E705 vignet (alle taxen voldaan).
Een belangrijk gedeelte van het design van de 996 werd gedaan door Nederlander Harm Lagaay. Het design is anders ten opzichte van zijn voorganger, de ronde koplampen zijn vervangen voor ovale modellen. De "4S" en "Turbo" versies zijn aan de achterkant 6 cm breder dan de standaard Carrera versies. Ook het interieur werd vernieuwd, de vijf karakteristieke klokken werden niet meer op een rij geplaatst maar meer "in elkaar".
Behalve de "Carrera 2" werd in 1998 ook de "Carrera 4" vierwielaandrijver gelanceerd.
Vanaf modeljaar 2002 was er ook een "Targa" en een "4S"-versie beschikbaar. Tevens kreeg het interieur een update. Het nieuwe interieur is o.a. te herkennen aan een afsluitbaar handschoenenkastje in het dashboard. De tweede generatie vanaf 2002 zijn voorzien van de krachtigere 3.6 liter motor, welke het vermogen naar 320 pk brengt.
De 4S heeft dezelfde ophanging, remsysteem en de geliefde brede body als de Turbo, maar dan zonder de koelgaten in de achterschermen, de permanente achterspoiler en een praktischere voorspoiler met een uitsnijding onderaan in het midden. Deze 4S bevindt zich in mooie en correcte staat. De wagen is reeds gededouaneerd in België en komt met een E705 vignet (alle taxen voldaan).