This auction is closed, biddings on the lot are no longer possible
LOT DATA
Start time | 27-11-2018 10:00 |
Closing time | 11-12-2018 20:51 |
Time left | - |
TO BE APPROVED BY OWNER
VOERTUIGGEGEVENS - MERK: Citroën - TYPE: Visa CHRONO - CC: 1.351cc - KW: 58kw - BRANDSTOF: Benzine - VIN: VF7VDVR0000VR3117 - AFGELEZEN KMSTAND: 20.816 - INGEBRUIKNAME: 12/04/1987 - AFKOMST BOORDDOCUMENTEN.: Duitsland - Exportdoc./Importdoc/705: JA - Wordt aangevraagd indien in België verkocht - Inschrijvingsbewijs: (ja-nee): JA - Keuringsbewijs (ja-nee): JA - Gelijkvormigheidsattest (ja-nee): JA - BTW-/Margewagen: Marge BESCHRIJVING: Verpakt in een autootje van ruim minder dan 900 kg met heuse rallywieltjes, een gepopnagelde uitbouwset, matzwarte trim en uitbundige striping resulteerde dat in een fantastisch hebbe-hebbe-hothatchje: de Citroen Visa Chrono. In 1982 bracht Citroën dit op de Visa GT gebaseerde model uit. Met een aantal specifieke aanpassingen aan het uiterlijk en een geheel eigen dashboard, zonder de kenmerkende satellieten, werd dit een heerlijk bommetje in rallytrim. Wel ja, bommetje… Zowat 11 seconden duurde de sprint van 0 naar 100 per uur. In Frankrijk zelf duurde die sprint een kleine seconde korter. Quoi? Chauvinistisch als ze zijn verwenden de Fransen zichzelf namelijk met een 93 PK versie van het 1.4 liter GT blok in de 2160 exemplaren die voor de thuismarkt bestemd waren. De 1650 stuks die in 6 andere Europese landen, waaronder België, Duitsland & Nederland, geleverd werden hadden de standaard GT versie met 80 PK aan boord. Dat maakte een top van 168 km/u mogelijk, de Franse versie haalde 173 km/u. Daar krijgen we nu geen kippenvel meer van, maar beginjaren 80 was dat fantastisch! Het uiterlijk maakte verder alles compleet, hij zag er brutaal uit met al zijn bravoure. En het typische instrumentarium met 6 ronde klokken en het kleine sportstuurtje pasten perfect bij zijn ruwe bodykit en die stoere vijfspaaks lichtmetalen velgen. De basiskleur was wit, met striping in de nationale kleuren van de landen waarin hij in ’83-’84 geleverd werd. Misschien was het Duitse vertrouwen in de Fransen toch nog niet helemaal hersteld na de Vrede van Frankfurt in 1871, want van de beoogde 400 exemplaren met Duitse livery werden er maar 70 daadwerkelijk op kenteken gezet. De overige 330 Chrono’s werden vervolgens geheel stripingloos in Nederland als 330 GT Spirit op de markt gebracht Om meerdere redenen ook. Die heerlijk grove touch waarmee hij afgewerkt was bijvoorbeeld: de Liberty-Walk-avant-la-lettre spatbordverbreders, dat rommelige dashboard met losse klokken en de controlelampjes los en willekeurig verspreid in dat blauwe PVC. Alles in robuuste rallystijl, net als die fantastische kuipstoelen voorin. In combinatie met het brutaal luidruchtige motortje, zijn lichtvoetigheid en het opvallende uiterlijk resulteerde dat in een zelfverzekerd opdondertje met Franse charme dat zeer zeker opviel tussen het alom aanwezige GTI en Turbo geweld van dat decennium. Want de hothatch was roodgloeiend hip in die jaren. BETREFFENDE DEZE VISA CHRONO Deze Chrono is afkomstig van de eerste eigenaar. Gezien de schaarste heeft de Duitse eigenaar de wagen in België komen kopen om daarna de wagen in Duitsland in te schrijven. Je ziet aan de striping dat de wagen gebouwd is voor de Belgische markt. Het is een fantastisch onverprutst ding. De Visa is opgestart na jaren stilstand. De brandstoftank werd reeds vervangen door een roestvrije.De motor is opgestart op een externe brandstofvoorziening. Momenteel is er geen benzine voorzien in de wagen. Uiteraard dient deze voorzien te worden van verse vloeistoffen om soepel te gaan lopen. Gezien de historie en exclusiviteit is dit een buitenkans, er zijn er momenteel zeer weinig te vinden. Schatting van de veilingmeester: €13.000,- a €15.500,- Deze beschrijving is louter informatief en niet van bindende aard, tevens onder voorbehoud van vergissing of onopgemerkte mankementen. Maak gebruik van onze nocturne en kijkdag om jezelf te voorzien van je eigen oordeel en kom je overtuigen van dit kavel. - OPTIONELE SERICEPAKKETTEN - Team GT HammerTime bestaat uit 2 sterke teams die voor jou klaarstaan. Om je niet in de kou te laten staan met je aankoop via GT HammerTime voorzien we verschillende mogelijkheden om jou op weg te helpen! Op die manier kan je gerust en met volle hartelust genieten van de buitenkansen die we je aanbieden. Dus sla je slag, wij helpen je verder. - TRANSPORTpakket (Prijs in functie van de afstand) . - STARTpakket* (vanaf €299,- incl. BTW) Om je Classic Car op de weg te krijgen dient deze technisch in orde te zijn. Doe je beroep op het STARTpakket dan voorzien we je van: - een keuringsnazicht - een KEURING oldtimer - een bestek van herstelling (indien nodig) *Dit pakket omvat een vaststelling, echter geen herstelling. *Voertuig dient voorzien te zijn van geldige Belgische boorddocumenten of geldig 705 document. - SERVICEpakket (Prijs op maat) Om zeker te zijn van je stuk voorzie je je Classic Car best van een degelijke servicebeurt. Gezien onze ervaring kunnen we je hier de juiste zorg op maat van jouw Classic Car bieden. Spreek ons aan voor de juiste details. - SHINEpakket* (Prijs op maat) Wat is er mooier dan een vers gereconditioneerde Classic Car? Weinig! Net daarom voorzien we dit SHINEpakket. Hierdoor haal je het beste uit je Classic Car en bekom je per direct een waardetoename van jouw aankoop! Reconditionering van de lak incl. kleine lakcorrectie, de motorruimte, de wielkuipen en het interieur d.m.v. softcleaning Prijs in functie van de grootte & staat van het voertuig |