Home
Log on
Registration
SOS
Contact
Terms and conditions
VACANCIES
Login
nl
en
fr
Log on
Registration
SOS
Hammertime
>
OLDTIMERS & YOUNGTIMERS
>
Rolling stock
>
Classic & Collectors Cars
>
Triumph TR3B, 1963
Lot number 3: Triumph TR3B, 1963
Previous
Next
Lot number 3: Triumph TR3B, 1963
Previous
Next
LOT DATA
You are the highest bidder
You are overbid
3
:
Triumph TR3B, 1963
Time left:
Start time
19-09-2023 10:00
Closing time
03-10-2023 21:00
Starting bid
250.00
Current bid
6,600.00
Next accepted bid
6,700.00
Total bids
55
Email address
Password
Forgot password?
Stay logged in
Starting bid
€ 250.00
VAT
0%
Buyers premium
17%
VAT over buyers premium
21%
Lot information
MAKE:
Triumph
MODEL:
TR3
REGISTRATION:
15/09/1963
MILEAGE:
22.521 Miles
VIN NUMBER:
STC63TCF263L
ENGINE CAPACITY:
2100cc
FUEL:
Benzine
ORIGIN OF BOARD DOCUMENTS:
België
CERTICATE OF REGISTRATION:
Ja deel 2
CERTIFICATE OF CONFORMITY:
Nee
INSPECTION CERTIFICATE:
Nee (oldtimer)
ADDITIONAL INFORMATION:
De Triumph TR3B was de onofficiële naam van de laatste versie van de TR3. Deze werd gebouwd in 1962 en was daarmee een concurrent van de TR4 die gebouwd werd vanaf 1961. Het waren de Amerikaanse dealers zelf die erop aandrongen nog een serie van de TR3A te produceren uit vrees dat het kooppubliek de TR4 niet zou smaken.Het koetswerk kwam van de TR3A, maar de motor en versnellingsbak kwamen van de TR4. Met 2 H6 SU carburators ontwikkelde hij een kracht van 105 pk en een koppel van 172Nm. Het verbruik lag tussen 12L en 7,8L per 100km, met een topsnelheid van 177km (behalve met geïnstalleerde overdrive)Het uiterlijk was identiek aan de TR3A (en dus zeer gelijklopend met de TR3) behalve de grill, de koplampringen en handgrepen op de deuren. Er zijn twee series gebouwd van de TR3B. De eerste serie, gekend met type aanduiding TSF 1- TSF 530 had nog de 2L motor van de TR3A,, maar wel reeds de gesynchroniseerde 4-versnellingsbak, de tweede serie met type aanduiding TCF 1 – TCF 2804 had de 2,2L motor van de TR4 en dus ook het verchroomde kleppendeksel met de vuldop aan de kant van het schutbord van de TR3B, evenals bij de TR4. In totaal dus 3.334 TR3Bs. Opvallend is dat beide series van de TR3B voor een deel naast elkaar werden gebouwd.Er wordt geschat dat er nog ruim 500 van deze wagens bestaan.